Als je zelf een evenement wil organiseren, dan moet je daar eerst toelating voor vragen aan het College van Burgemeester en Schepenen.
Via de aanvraag wordt gecontroleerd of alles veilig is, of er bepaalde bijzondere maatregelen moeten genomen worden en of er bijvoorbeeld bepaalde afwijkingen op de regelgeving moeten toegestaan worden (denk bijvoorbeeld aan het overschrijden van geluidsnormen bij een fuif of een optreden).
OPGELET: Een evenementaanvraag moet je steeds minimum 4 weken voor aanvang van jouw evenement indienen!
TIP: Maak een account aan in Eaglebe voor je je aanvraag doet. Dan wordt alles netjes bewaard. Als je dan volgend jaar opnieuw hetzelfde evenement organiseert, dan moet je niet helemaal opnieuw beginnen en hoef je alleen maar een aantal zaken aan te passen. Gebruik voor het aanmaken van het account het e-mailadres van de vereniging. Zo kun je gemakkelijk de info delen.
TIP: Het platform Eaglebe heeft een eigen helpdesk die je kan helpen als je ergens vastzit. Lukt het nog niet, neem dan contact op met de dienst Feestelijkheden via 056 95 20 02 of kom eens langs in het Vrijetijdspunt.